برخي کاربران پرسيدهاند که هنگام انتقال مالکيت موبايل در واردکردن شماره تلفن مالک جديد مرتکب خطا شدهاند و گوشي از مالکيت آنها خارج شده و در مالکيت شخصي که نميشناسند قرار گرفته، بايد چه کنند؟
وايمکس نيوز- پس از اجراي طرح رجيستري به تدريج با درگيري تعداد بيشتري از مردم با اين طرح، سوالات مختلفي براي مردم پيش ميآيد.
يکي از سوالات پيش آمده، درباره انتقال مالکيت اشتباه است.
در حال حاضر انتقال مالکيت موبايل از تمامي روشهاي کد دستوري، اپليکيشن و همتا يکسان است و در تمامي روش ها انتقال به صورت غيرمستقيم و با تاييد خريدار انجام ميشود که احتمال بروز اشتباه را بسيار کاهش ميدهد. به اين معني که ابتدا کد فعال سازي براي شخص خريدار ارسال خواهد شد و در ادامه خريدار بايد تلفن همراه را براي شماره سيم کارت خود فعال کند.
اما در گذشته روش مستقيمي نيز براي انتقال مالکيت وجود داشت که احتمال اشتباه در آن وجود داشت؛ به اين معني که با انجام انتقال، شناسه گوشي مستقيم از مالکيت سيمکارت فروشنده خارج و به مالکيت خريدار در مي آمد که اين روش اکنون متوقف شده است.
با اين حال، برخي کاربران موبايل پرسيدهاند که فرآيند انتقال مالکيت را از طريق اپليکيشن يا سايت همتا انجام دادهاند و در واردکردن شماره مالک جديد سهوا مرتکب خطا شدهاند. اکنون گوشي از مالکيت آنها خارج شده و در مالکيت شخص جديدي که آن را نميشناسند قرار گرفته بايد چه کنند؟
خبرنگار فارس اين موضوع را از کميته اجراي رجيستري پيگيري کرده و پاسخ اين بوده که: «اگر در فرآيند انتقال مالکيت، شماره مقصد به اشتباه وارد شود لازم است تا از آن فرد بخواهيد تا فرآيند انتقال مالکيت را براي شما انجام دهد. در مواردي که فرد حاضر به همکاري نيست با مرکز تماس طرح به شماره 096366 تماس گرفته و اطلاعات لازم از جمله شناسه IMEI؛ شماره سيمکارت اشتباه و شماره سيمکارت صحيح را اعلام کنيد تا در اسرع وقت مشکل به وجود آمده حل شود.»
منبع: فارس